چگونه پزشکنماها را بشناسیم؟
بحران پزشکنماها؛ بحرانی که با سکه شدن بازار جراحیهای زیبایی بیشتر رخ نشان داده و بسیاری فارغ از داشتن یا نداشتن تخصص در این حوزه، وارد آن شده و به هر نحوی پولی به جیب میزنند؛ چالشی که کارشناسان حوزه سلامت معتقدند که قابل نظارت و پیشگیری است، اما با این شرط که همه دستگاههای نظارتی و متولیان سلامت با هدف مقابله با این پدیده دست در دست هم داده و مجازاتهای این سودجویان از سلامت مردم را جدیتر و بازدارنده کنند...
دکتر شیرین شجاعی_ مدیر کل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی در گفتوگو با ایسنا، در زمینه پحث پزشکنماها و همچنین درباره بحث تبلیغات پزشکی و قوانین مربوط به این حوزه، گفت: باید توجه کرد که کلیه اعضای سازمان نظام پزشکی برای انجام تبلیغات باید از سازمان نظام پزشکی مجوز تبلیغات دریافت کنند. بنابراین اعضای جامعه پزشکی اگر بخواهند در رسانهها اعم از صدا و سیما، فضای مجازی، پخش تراکت، ارسال پیامک و ... تبلیغ کنند، باید با مجوز سازمان نظام پزشکی باشد.